onsdag 20 oktober 2010

En helt vanlig onsdag

Luka vaknade halv 8 i morse. Han var glad och jag la över honom i från hans säng till min. Där låg vi två och skrattade och myste med varann. Lite senare gick vi upp och jag kokade havregrynsgröt med banan till oss båda. Luka älskar sin morgongröt. Medan jag lagade den fick han sitta i sin stol och gnaga på ett kex (barn anpassat kex givetvis). Jag gav han gröt medan jag själv åt. EN mysig morgon!

När Luka var klar la jag honom på sin lekmatta (från Ikea) och hans Lego som vi precis har köpt till honom. Han älskar sitt Lego, de olika stora/små bitarna med massvis av olika färger. Han älskar att plocka ut bitarna en för en ut i från Lego burken. Jag passade på att sätta på expresso maskinen och göra mig en stor Latte med laktosfri mjölk. KLockan gick fort han lekte på. Kröp på golvet och jag la ut olika leksaker för att han skulle vara nöjd. Allt i allo - han lekte och jag sprang med leksaker till honom medan jag la ihop ingredienser för att göra en kaka. (tyvärr kan jag inte ta kort på en med kameran - mannen har den med sig i Danmark just nu, men jag kan ta med mobilen och sätta upp) Kakan blev klar och Luka blev otålig.

För honom var det dax för en liten tupplur. Jag gosade en stund med honom och la sedan ned honom i sin säng där han gosade med sin snuttefilt och somnade. Nu ska jag städa och plocka lite hemma. Pusssss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar