onsdag 20 oktober 2010

Älskar mat!

Jag har son kärlek till mat !

Idag är det torsdag och Luka har som vanligt ätit sin gröt. Idag med äpple och banan och jag likaså ... Mums Gröt är så underskattat. På tal om mat och vikt, var det ngn som såg Anna Ankas nya program i veckan? Jag trodde absolut att hon skulle vara mycket hårdare än vad hon var, men hon var ganska "mild". Innan jag blev gravid med Luka så tänkte jag aldrig på min vikt eller så mycket på hur mat egentligen påverkar kroppen. Jag åt när jag var hungrig och i portionsform/tallriksmodellen. Men nu vid graviditeten och efteråt har jag inte kunnat begränsa mitt mat intag jag äter mycket mycket mera mat och i mycket större mängder än vad jag någonsin i hela mitt liv har gjort och det är så svårt att återgå till att äta en vanlig portion mat med rimlig mängd mat. Någon som känner likadant?

Speciellt när det kommer till sötsaker - ååå jag älskar min choklad.. Fy skäms men jag öppnade en chokladask igår kväll (The wedding chocolate) och fy skäms men det ända som återstår i den är chokladbitarna med mint hahahhah de praliner som jag inte tycker om... hihihihi

Jag har inte gått ned något sedan jag kom hem från BB och det är lite tragiskt, samtidigt som jag tänker att jag inte har bråttom med att gå ned. Det får ta sin naturliga tid. Jag har börjat träna och tränar ca tre pass i veckan - de ska jag trappa upp med lite men banta - Nej nej - älskar mat för mycket

Jag är en livsnjutare och mitt måtto är - Kako je Jivot bes Jelo??

Dvs (direkt översatt) vad är det för liv utan mat??

Hurdant vore livet utan mat och glädjen av att få äta den? - Inget alls

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar