tisdag 12 oktober 2010

Baby Yoga

Jag och min Luka har börjat på baby yoga. Det är så mysigt och harmoniskt. Vi har testat på det två gånger nu så tredje passet blir på fradag och då ska jag smyga med mig kameran och försöka ta lite kort så att ni får se hur det ser ut = )

Baby Yoga är enkla och lekfulla övningar speciellt utformade för att mamman och barnet ska kunna njuta av dem tillsammans. Mamma-Baby Yoga är ett milt och effektivt sätt att komma i form samtidigt som ditt barns motorik utvecklas. Dock är det inte slitsamt för en själv så vill man komma i top form är detta inget alternativ. Men jag tror att det är viktigt för både kropp och själ att må bra å då är detta TOPPEN!

Den första tiden efter förlossningen kan vara en överväldigande upplevelse. Med Mamma-Baby Yoga får man en väldigt fin stund tillsammans, där barnets egen tyngd fungerar som en naturlig motvikt i övningarna. Tänk bara på att inte börja träna förens din kropp känns läkt. Jag har precis börjat träna och min son är nu 8 månader och exakt en vecka gammal. Jag kände mig inte alls redo att träna innan och jag kan tillägga att mina magmuskler fortfarande inte har gått ihop som de skall. Det hela är en process man bär på barnet under en lång tid och kroppen behöver lång tid på sig att återhämta sig. Som sagt, min har inte helt återhämtat sig ännu.

Men medan man tränar Yogan så återhämtar sig kroppen och bygge upp relationen till ditt barn. Mamma-Baby yoga kräver inga förkunskaper. Njut av förmånen att få vara nära och umgås med ditt lilla barn!

För den som inte vill börja med yoga så kan man börja med baby massarge och sätta på lungnafavoriter! Det är toppen mysigt! Genom att ge barnet massage genom mjuka och stimulerande övningar som kan förebygga och avhjälpa kolik samtidigt som det blir en mysig stund på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar