onsdag 17 november 2010

Sista mötet med Farmor

Här är vi på väg till Karlskrona, det är sista mötet som jag har med min farmor och första mötet för min son. På vägen ned till Karlskrona visste vi inte hurdant det verkligen var med henne, hon hade under flera år varit dålig. Vi åkte ned för att besöka henne och för att hinna med att umgås med henne en sista gång och jag är så otroligt tacksam och glad att jag fick den stunden med henne. Hon var helt klar och pratade både om då tid och nu tid.







Nu är det tidigt på morgonen och vi har precis kommit fram till hotellet vi bor på Scandik. Hotellet ligger precis vid vattnet och det är så vackert







Berättelsen fortsätter imorgon med mera bilder för nu är det tid att bada och mata Lula.

Jag var så glad dessa dagar att få träffa henne. Jag visste inte hur allvarligt det var med henne..

På vägen från hotellet till Prinsgatan 7 ligger vårt favorit café. Det är ett gammalt bageri där de har sina egna specialiteter. Det är helt underbart, jag köpte två bakelser till mig (för promenaden) och tog med oss två stora rulltårtor till farmor - en med bärfyllning och en med aprikosfyllning.







Jag får bakelser och min man får en jätte glass





Nu kommer väldigt känsliga bilder för mig. Detta är min farmor

Jag föds den 7/7, hon och farfar förlovar sig på ett datum den 7, farmor fyller år den 7, det är 7 år emellan farfars och farmors bortkomst min son träffar son farmor för första gången när han är 7 månader.....





Min son och min man tar en promenad och sedan går de till hotellet medan jag spenderar dagen och kvällen med min farmor - Det är en utav de underbaraste dagarna i mitt liv! Vi talar om minnen från hennes och min barndom samt om nuet och om framtiden. Samtalet kommer jag att bevara i mitt hjärta för alltid!

Med djup sorg i mitt hjärta att du försvann är jag så tacksam att du fanns och att jag var en utav dem som så lyckligt fick lära dig känna! Kommer alltid att älska dig farmor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar