söndag 14 november 2010

Cinderella

I helgen var jag på en konferens med de nya invalda politikerna i landstinget för KD. Det var ett spännande möte med nya tankar och idéer. Det verkar som att man har och kommer att ha en välfungerande och arbetsvillig grupp som stöttar varandra och hjälper varandra att bygga på nya idéer och tankar. Vilket är positivt!

Om ni går in på den här länken kan ni se vilka politiker som är invalda i landstinget: http://www.stockholm.kristdemokraterna.se/Vara_Politiker/Landstinget

Mycket intressant och mycket givande. Det mindre positiva var hur dessa båtar fungerar. Vi satt instängda i ett litet konferensrum, som var trevligt och fint inrett men så fort man kom utanför dörren hängde det massvis med lättklädda och fulla mänskor. Det var bedrövligt och tragiskt att se. Efter middagen var jag på väg till mitt rum för att sova, jag skulle nämligen träffa min kollega Gabriele 07.55 för att äta frukost och för att konferensen började direkt efter det och som småbarns mamma med lite sömn vill man gärna passa på att sova. I vardera fall gick jag själv till hytten och på vägen dit stötte jag på en tragisk händelse. (Om man nu kan uttrycka sig så) Det var en onykter 50 årig "dam" som satt lutad mot väggen och skrek (sjöng enligt henne)skrek enligt hennes väninna som försökte få tyst på henne.

... suck....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar